Férfi fodrászat



Ez a férfi fodrászat a mai napig működik. A Keleti pályaudvartól nem messze található a Thököly út 22. sz. alatt.
Amint az a képeken is látszik, az eredeti neont leszedték és a mögötte levő feliratot átfestették. Amikor arra jártam, hogy lefotózzam, nem tudtam még, mit fogok írni erről a feliratról. Végül nyitva tartási időben fényképeztem, láttam, hogy épp nincs kliens, bementem. Egy férfi ült bent, szemben az ajtóval. Röviden összefoglaltam neki, hogy mit keresek itt, és föltettem az első kérdést: amióta fölkerült a neon, folyamatosan férfi fodrászat üzemel alatta? Megeredt a nyelve, kisebb kérdéseket közbeszúrtam ugyan, de majdnem negyed órán át mesélt.

1959 – még neon nélkül
Halász József 18 éves korában, '63-ban kezdett itt dolgozni, a neon akkor már fönt volt. Úgy emlékszik, hogy '59-ben szerelték föl egy április 4-ei felvonulásra. Az üzlethelység akkoriban több mint 50 nm volt, 11-en dolgoztak ott, "három-ötven volt a hajvágás, egy-hetven a borotválás".

Amikor pár neon meghibásodott, a cégnek nem volt pénze megjavíttatni, annyiban hagyták. Pár éve megjelent egy férfi, hogy megvenné, de amennyit adna, el is kérné a leszerelésért. Erre azt a választ kapta, hogy 100 ezerért leszerelheti és elviheti – gondolhatjuk, mi lett a vége... ☺
2010 körül és 2016 decemberében
Fodrászunk tavaly fogadott egy embert, aki hosszú létrával és még rászerelt plusz deszkákkal leverte a neonokat, mert félő volt, hogy a szél lefújja és valakit megsebesít. Végül drótkefével ledörzsölték, hemoride festékkel (rozsdás vasra is kenhető) átkenték, azóta sárga a felirat.

"Én vagyok itt az őskövület. a kolléganő, aki 15 éve van itt, ő is nyugdíjas. Amikor az egyik barátom polgármesterségre jelentkezett, megbeszéltük, hogy ha nyer, a kerületi lapban megemlítik, amikor 50 éves lesz ez az üzlet. Nem nyert. Az új polgármestert nem érdekelte. Senkinek nem számít, hogy itt ma valaki hűséges."
"A sportért voltam felelős a szövetkezetben. Női kézilabdát csináltam 20-25 évig, olyan magakorú lányoknak. Nyertünk bajnokságot is."
"Ide most egy törzsgárda jár. Van a családban egy női fodrászat is, ami reggeltől estig nyitva van, de én ezt nem akartam. Van két fiam."

Régi kép: Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU_BFL_XV_19_c_11

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A neonfényes Budapest hírmondói

Kürt utcai tisztasági fürdő

Újpesti Áruház